PROJECTES INTERNACIONALS

SOPHIE

"SOPHIE" Erasmus Project

SOPHIE: Safe and Inclusive Online Learning in Primary Education

Sophie és un projecte Erasmus plus que s'ha realitzat conjuntament amb 8 escoles i associacions de 4 païssos diferents: l'escola l'Esperança i la Xixa Teatre (Catalunya), Symplexis i Interorthodox Centre of the Church (Grècia), CESIE i Istituto Comprensivo Statale Cassarà-Guida (Itàlia) i Inter-kulturo i Os Rudolfa Maistra Sentilj (Slovenia).

La Covid-19 ha representat un canvi dràstic en la manera com les escoles, els alumnes i les seves famílies aborden l'educació. Durant la pandèmia, un cop ja tancades les escoles, el personal docent van haver de repensar l'ensenyament i començar a utilitzar plataformes en línia a través de les quals es podien seguir impartint les classes. En aquesta situació, la majoria de professors d'arreu del continent europeu no tenien prou formació per utilitzar mitjans digitals o es mostraven reticents a adaptar les seves metodologies a l'aprenentatge en línia. Tanmateix, els infants i adolescents necessitaven ajuda de les seves famílies per poder connectar-se i dur a terme les tasques requerides, però no totes disposaven dels coneixements i el temps per poder donar tot el suport necessari.

Al mateix temps, la situació de confinament va suposar la manca d'interacció social i de participació en les activitats de lleure. Com a conseqüència, els joves passaven molt més temps utilitzant els seus telèfons mòbils, tauletes i ordinadors, fent més evident i urgent la necessitat d'abordar la seguretat digital dels nostres alumnes i el ciberassetjament.

Amb tot, el projecte SOPHIE té com a objectius:

•  Crear iniciatives perquè totes les famílies amb fills en edat escolar puguin tenir accés als dispositius digitals necessaris i a una bona connexió a Internet.
  • Promoure l'ús de plataformes més fàcils i accessibles per fer que l'educació en línia sigui més inclusiva.
  • Formar digitalment el professorat per tal de tenir més confiança en l'adaptació de les seves metodologies en un entorn en línia.
  • Formar digitalment a les famílies per tal que puguin donar suport als seus fills a participar en l'aprenentatge en línia.
  • Conscienciar sobre els riscos relacionats amb l'ús d'Internet i crear metodologies per preparar els mestres, les famílies i els infants per reconèixer i respondre als riscos existents.

Podeu trobar més informació del projecte a la següent pàgina web.