INNOVACIÓ EDUCATIVA

XCELENCE - ESCOLES QUE INSPIREN

PROJECTE D'ORIENTACIÓ PROFESSIONAL

Xcelens - Escoles que inspiren és un projecte d'orientació professional adreçat als alumnes del segon cicle de l'ESO, Cicles Formatius i Batxillerat.

L'entorn professional és cada vegada més complex i canviant degut, en gran part, a la globalització, la digitalització i la irrupció de la intel·ligència artificial. Els joves que avui són a l'escola hauran de desenvolupar competències transversals demandades pel mercat laboral i preparar-se per a professions que encara no existeixen. En aquest context, l'orientació exerceix un paper fonamental perquè els centres puguin preparar als estudiants per al món adult.

Des de l'escola l'Esperança apostem per una orientació professional primerenca, continuada i de qualitat, que acompanyi las joves en la presa de decisions acadèmic-professionals, i els ofereixi oportunitats de participar en experiències en entorns de treball reals durant la seva etapa educativa. Per això, impulsem el model Xcelence: un marc de referència que ens permet implementar millores en els nostres sistemes d'orientació i que està inspirat en pràctiques de referència internacionals.

Trobareu més informació a la web del projecte Xcelence i al vídeo que teniu a continuació.